بدون تعارف با علیرضا زاکانی| اگر رأی نیاورم تسلیم قانون هستم

21:22 - 14 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۳۰۵
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر رأی نیاورم، تسلیم قانون هستم؛ مملکت از طریق قانون اداره می‌شود.

- «علیرضا زاکانی» کاندیدای سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه بدون تعارف در پاسخ به این سوال که چقدر از بار سنگین ریاست جمهوری آگاه و مطلع هستید؟ اظهار داشت: همه چیز نسبی است؛ یعنی مطلق نیست، اما با عنایت به این که قریب به دو دهه در عرصه سیاست یعنی در مجلس و سایر اجزا و عناصر آن بودم، از نزدیک با کارکرد‌های دولت آشنا هستم و می‌دانم که چه بار سنگین و سختی است.

زاکانی با اشاره به اینکه برای همه مشکلات کشور به این معنا که هیچ کس نمی‌تواند برنامه داشته باشد؛ اما جامع‌ترین برنامه را دارم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای ریاست جمهوری صد و چند درصد و خیلی بیش از حد آماده آن‌هایی که می‌گویند نگذاشتن خودشان کاهل، بی‌اراده و سست بودند.

زاکانی با بیان اینکه بعضی احساس می‌کردند با آرزو‌های خود و بعد‌ها می‌خواهند کشور را اداره کند، گفت؛ آن‌ها برنامه درستی نداشتند؛ فقط شعار خوب می‌دادند. مدعیان یک کارنامه دارند و یک برنامه دارند. به نظرم مردم عزیز و سراغ کارنامه نامزد‌ها بروند. هرکدام از ما به اندازه ۴۲ سال کارنامه داریم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از مشکلات مردم آگاهی دارید، گفت: خیلی زیاد از زندگی مردم اطلاع دارم، به دلیل اینکه هر هفته پنجشنبه‌ها به منزل یک محروم می‌روم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اگر جای جای مردم بود به شعار‌ها و وعده‌ها اعتماد نمی‌کردم، افزود: بس که برخی وعده دادند و نادرست عمل کردند، مردم آنقدر آسیب خورده‌اند که دیگر کسی باور نمی‌کند.

وی ادامه داد: مردم به عملکرد ۴۲ سال قبل من نگاه کنند. من برای تک تک روز‌های ۴۲ سال قبل تا به امروز پاسخگو خواهم بود.

زاکانی با بیان اینکه من حدود ۲۰ تا ۱۵ درصد مشکلات را مربوط به تحریم‌ها می‌دانم، اضافه کرد: ۸۰ درصد دیگر را مربوط به بی‌عرضگی و بی‌فکری می‌دانم.

وی درخصوص معرفی اعضای کابینه خود گفت: بنده میخواهم چندصد نفر را به عنوان کسانی که ستون فقرات کار ما هستند، معرفی کنم. می‌خواهم کاری کنم که دیگران بدانند ظرفیت نیروی انسانی در کشور هست و قدر این ظرفیت را نمی‌دانند.

زاکانی با اشاره به این که اگر رأی نیاورم، تسلیم قانون هستم، ابراز داشت: مملکت از طریق قانون اداره می‌شود.

وی در تشریح اظهار نظر خود مبنی بر اینکه اگر روی کار نیایم راحتتان نخواهم گذاشت، تشریح کرد: خطابم به درختان تنومند فساد در کشور است که سایه انداخته‌اند و حقوق طبیعی عمده مردم را می‌بلعند. آن‌هایی که راحتشان نمی‌گذارم همان‌هایی هستند که دو دهه با آن‌ها درگیر بودم و قریب به ۶۰ تا ۷۰ بار به دادگاه رفته‌ام و حدود ۱۵ پرونده مختومه دارم.

زاکانی ادامه داد: بار‌ها تهدید به مرگ شدم، خانه ام را آتش زدند، جلوی خانواده‌ام را گرفتند و تهدید کردند. اما ما از همه چیز خود گذشتیم. اواخر وقتی از خانه خارج می‌شدم، آخرین نگاه‌ها را می‌کردم و حس می‌کردم که بار آخر است.

این کاندیدا در پاسخ به این سوال که آیا دختر شما اقامت سوئیس دارد، گفت: من ۳ دختر و ۴ نوه دارم و همه آن‌ها از یک همسر است. یکی از دخترانم بعد از ازدواج و بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه شریف، برای ادامه تحصیل در رشته‌ای که در ایران نبود، به سوئیس رفت و بعد از اتمام درس به ایران بازگشت و اقامت ندارد. اگر روزی فرزندانم اقامت کشوهای دیگر را بگیرند، اسمشان را از شناسنامه‌ام خط خواهم زد.

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله من یک بسیجی انقلابی هستم و الان ۴۰ سال است که رزم می‌کنم و می‌خواهم جانم را فدای ملتم کنم. تکیه بر عقلانیت و دانش، توجه به شایستگی و شایستگان و عموم مردم، این مرام را که در مکتب شهدا یاد گرفته‌ام باقی و ماندگار باشه و بتوانیم ایران را سرآمد کنیم.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *